Gratis schaatsen in Enschede met IJsclub Delden

Op zaterdag 11 november gaat de IJsclub Delden met haar seizoenskaarthouders schaatsten op de kunstijsbaan in Enschede. Dit doen we niet zomaar. De IJsclub Delden bestaat al meer dan 125 jaar. Dit konden we helaas niet vieren in de coronaperiode.

In de winter van 1895/1896 is de IJsclub Delden opgericht. Eerst was de ijsbaan op de Stadswiede waar nu ongeveer het skatepark is*, later op de Mors op de zwemvijver waar nu het zwembad is. Pas in 1924/1925 werd er op de huidige locatie geschaatst in het Twickelse Bos. Mede omdat de barones van Twickel enorm van schaatsen hield.

Heb je een seizoenskaart 2023/2024 en zin om te schaatsen? Dan verheugen wij ons op je komst! Je kunt je aanmelden door ons je naam en kaartnummer door te geven via ijsclub@ijsclubdelden.com. Vergeet niet je kaart mee te nemen naar de baan voor de toegangscontrole.

Wij staan klaar om je te ontvangen met een consumptie. We kunnen jullie deze dag aanbieden dankzij een bijdrage van de gemeente Hof van Twente.

Waar: IJsbaan Twente, Colosseum 90 in Enschede
Wanneer: Zaterdag 11 november
Tijd: Om 12.00 tot 14.30 uur wordt je ontvangen met een consumptie
Duur: Tot 16:00 kan je schaatsen

Aanmelden: via e-mail ijsclub@ijsclubdelden.com o.v.v. naam en kaartnummer

* Vertellingen, oude kaarten en geschreven bronnen geven nog geen uitsluitsel waar de eerste ijsbaan precies was. Maar er zijn sterke aanwijzingen dat die om en rond de Stadsweide is geweest. We hebben onlangs een oude kaart rond 1900 over een huidige kaart gelegd en we zagen een blauwe rechthoek op de plek waar nu het skatepark is.