IJsclub volop in touw

Het ijs is nog niet dik genoeg, maar als het morgen goed genoeg is, zal de baan waarschijnlijk (dus het is nu nog niet zeker) morgen open kunnen. De vaste vrijwilligers van de IJsclub zijn druk in de weer om alles klaar te zetten, mocht het zover komen. De kantine wordt gereed gemaakt, de rubberen matten buiten uitgerold en de bekende bankjes erop gezet.

We hebben vanochtend 4 tot 5 centimeter gemeten. De ijsbaan kan pas los als we ongeveer 6,5 cm tot 7 cm hebben. Door de abrupte kou die ineens opkwam, heeft het water en de grond nog even iets meer moeite gehad om goed af te koelen. Ook de wind en nu de zon werkten niet mee. Idealiter wil je overdag een wolkje voor de zon en ’s nachts een heldere hemel. Maar we mogen niet klagen.

Morgen na 12:00 uur zal de dooi ingaan, dus we moeten voor die tijd open gaan als de ijslaag dik genoeg is. Om 10:00 uur morgenvroeg (donderdag 11 januari 2024) kunnen de schaatsliefhebbers dan eventueel de schaatsen onderbinden.

Heb je geen jaarabonnement, geen probleem! Aan de kassa kun je een los kaartje kopen ( 3,- euro ). Abonnementen kosten 7,50 euro per jaar.